بیشتر سرطان‌های کبد قابل پیشگیری هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) | تداوم هوای گرم سال تحصیلی دانشجویان نو ورود از ۲۶ مهرماه آغاز خواهد شد حادثه واژگونی آمبولانس اورژانس در اصفهان با کولر روشن خودرو هم از گرمازدگی در امان نیستید زنگ خطر باروری زنان ایرانی به صدا درآمد «انگور» میوه بهشتی برای سلامت قلب و مغز دستگیری کلاهبردار شیاد در مشهد با تیزهوشی یک طلافروش آغاز ذخایر استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جامع پایانه مرزی «دوغارون» خراسان رضوی صدرنشین پاک‌ترین هوای شبانه‌روز گذشته (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) «روزبه وادی» جاسوس موساد به‌اتهام افشای اطلاعات شهید هسته‌ای اعدام شد (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) حکم اعدام «مهدی اصغرزاده» تروریست داعشی اجرا شد (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) پاپوش خطرناک زن جوان برای نامزد خیانتکارش | جسدی که هرگز پیدا نشد! قتل مسلحانه برای چند دانه آلو در نزدیکی مشهد | نیمی از سر مقتول جلوی چشم فرزندانش متلاشی شد انکار قتلی که در حضور شاهدان رخ داد ! نجات جان کودک مسموم شده با مواد مخدر در نیشابور آیا نام‌گذاری «کوروش» برای فرزندان ممنوع شده است؟ دومین کامیون با راننده کودک در گناباد توقیف شد +عکس(۱۴ مرداد ۱۴۰۴) مجازات توهین کردن در قانون چرا چرخ قانون افزایش جمعیت ایران لنگ می‌زند؟ | افشاگری درباره پشت پرده مخالفان تصادف مرگبار در محور دهلران با ۳ فوتی و ۵ مصدوم (۱۴ مرداد ۱۴۰۴) زلزله شاهرود را لرزاند + جزئیات (۱۴ مرداد ۱۴۰۴) ثبت ۶۹ فوتی در تصادفات جاده‌ای استان‌های مرزی اربعین تکلیف امتحانات معوق دانشگاه‌ها مشخص شد | زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ اعلام شد خواستگار قلابی با کلاهبرداری ۲۵ میلیارد ریال دستگیر شد علت شنیده شدن صدای انفجار در بندرعباس چه بود؟ (۱۴ مرداد ۱۴۰۴) چهارمین سال تنش آبی در مشهد | مدیرکل آبفای مشهد: رسانه‌ها در مدیریت مصرف نقش کلیدی داشتند فوت بیش از ۱۰ هزار نفر بر اثر غرق شدگی در ۱۰ سال گذشته
سرخط خبرها

۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست

  • کد خبر: ۳۴۰۷۸۴
  • ۰۲ تير ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست
چهاربار بوق اشغال و پنج‌ تماس بدون ارتباط با اپراتور؛ این نتیجه کسب‌شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چهاربار بوق اشغال و پنج‌تماس بدون ارتباط با اپراتور. این نتیجه کسب شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است. سرشماره‌ای که با هدف ارتباط مردمی با مسئولان برای رصد بازار و قیمت‌ها ایجاد و مقرر شد به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و سازمان‌های نظارتی عمل کند و به شهروندان این امکان را بدهد تا شکایات خود را در زمینه‌های مختلفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب در کالا و خدمات و تخلفات صنفی ثبت کنند.

در شرایط حال که همه مردم پای کار آمده‌اند تا هر کدام در مدیریت بازار نقش‌آفرین باشند، نقاط ضعف سامانه‌های نظارتی و ارتباطی با مردم، می‌تواند کارکرد و ماهیت اصلی راه‌اندازی این سامانه‌ها را دستخوش نقد‌هایی به لحاظ کارایی کند.

سامانه مردمی که باید مردمی باشد

در همین راستا یکی از شهروندان به شهرآرا می‌گوید: چند روز است که با سامانه‌۱۲۴ برای اعلام تخلف تماس می‌گیرم، اما موفق به ارتباط نمی‌شوم. بار‌ها در خبر‌ها اعلام شده که مردم هر نوع سوء‌استفاده را به شماره‌هایی نظیر‌۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند. با این همه، من موفق به گفت‌و‌گو و اعلام گزارش نشده‌ام.

شهروندی دیگری نیز کاربرد سامانه‌های ارتباط مردمی دستگاه‌های نظارتی مانند ۱۲۴ و ۱۳۵ را در شرایط کنونی بسیار مهم برمی‌شمارد و می‌گوید: این سرشماره‌ها تنها راه ارتباط مردم با مسئولان برای نظارت است.

این شهروند می‌افزاید: اطلاع‌رسانی‌های مردم از شرایط بازار می‌تواند کمک بزرگی به افزایش نظارت‌های این سازمان‌ها داشته باشد. به عبارت ساده‌تر مردم می‌توانند بازوی قوی این سازمان‌ها باشند. در چنین شرایطی چرا پاسخ‌گویی این سامانه‌ها به مردم این‌قدر ضعیف و با چالش است؟ مردم به دنبال سهولت و راحتی هستند، اما در سامانه‌۱۲۴ این‌گونه نیست. یا وصل نمی‌شود یا بعد از زمان طولانی انتظار، پاسخی از آن سوی خط شنیده نمی‌شود.

۹ تماس بی‌نتیجه و بی‌پاسخ

در ادامه با توجه به این دغدغه مردمی با سامانه‌۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند ساعت متفاوت تماس می‌گیریم. در همین راستا و به منظور ارتباط با اپراتور این سامانه ۹ مرحله تماس گرفتیم. از این تعداد تماس چهاربار با بوق اشغال روبه‌رو شده و پنج‌مرحله دیگر نیز با پیام ضبط شده‌ای مواجه می‌شویم.

در این متن ضبط‌شده ۹ گزینه برای شهروند اعلام می‌شود که شامل موضوعاتی نظیر کم‌وکیف کالا، چالش‌های تولید، نماد تجاری، سامانه یکپارچه خودرو و ثبت گزارش‌های مردمی برای تخلفات است. آنچه در این باره می‌توان گفت، این است که مردم برای ثبت هرگونه گزارش تخلفات باید تا گزینه اعلامی که شماره ۸ بود، پشت خط منتظر بمانند.

در این پنج‌بار تماس موفق با وجود ثبت کلید‌۸ (این کلیدمربوط به ثبت گزارش تخلفات و سوءمدیریت است) و گذشت زمان انتظار سه‌دقیقه‌ای، موفق به ارتباط با اپراتور این سامانه نشدیم.

بی‌شک ارتباط مردمی با سامانه‌۱۲۴ نقش حیاتی در حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، نظارت بر بازار و اعتماد عمومی ایفا می‌کند. این نکته را نمی‌توان نایدیده گرفت که هرگونه ضعیف یا قوی عمل کردن این سامانه‌های مردمی می‌تواند بسترساز یک جامعه مشارکت‌جو و ناظر یا یک جامعه منفعل بر عملکرد‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->