گلایه شهروندان برخی از محلات مشهد از بروز بیماری سالک و پاسخ علوم پزشکی | سالک را جدی بگیرید! تأمین برعکس آب مشهد | فقط ۳۰ درصد از آب شهر از طریق سدها تامین می‌شود بازگشت همه دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها بازگشایی موزه استاد فرشچیان در کاخ سعدآباد رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: هدف از رسیدگی به پرونده‌های قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است آیا مدارس زودتر از موعد شروع می‌شوند؟ | تاریخ دقیق بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۴ اعلام شد ۸ درصد از سرمایه دامی کشور در دست خراسان رضوی ابلاغ اساسنامه مدرسه مجازی + جزئیات رئیس پلیس بین‌الملل فراجا: قاتل فراری به کشور مسترد شد (۵ شهریور ۱۴۰۴) کارنامه نتایج اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد + آدرس سایت آموزش در مدارس متناسب با نقش‌های جدید معلمان بازطراحی می‌شود شناسایی ۳۵ مدرسه متخلف در مشهد | سرانه آموزشی دانش‌آموزان دولتی، ۲۵۰۰ تومان در سال است اجرای برنامه شیر رایگان در مدارس از ابتدای مهرماه | انجام غربالگری کوتاه‌قدی دانش‌آموزان در سه استان ۳ تصفیه‌ خانه جدید با فناوری‌های روز در حال احداث در مشهد دستگیری سارقی که به طلای کودکان زائران امام زاده صالح هم رحم نکرد روش‌های انتقال ویروس HPV | تزریق واکسن به معنی مصونیت کامل نیست دستگیری کلاهبردار شیطان‌صفت در تهران؛ سرقت از ۵۰ فروشگاه با طرح دوستی! آیا حذف نان و برنج باعث لاغری پایدار می شود؟ درمورد ۱۱۰ پرونده مرتبط با جنگ ۱۲ روزه تصمیم نهایی گرفته شده است اهدای عضو بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ شهریور ۱۴۰۴) رئیس قوه قضائیه: بازرسی منزل نباید حرمت متهم و خانواده‌اش را بشکند قیمت واکسن‌های آنفلوانزا در مشهد چقدر است؟ + واکسن‌های توزیع‌شده پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۴) | آغاز روند کاهش دما تلف شدن یک توله خرس در منطقه عمارت آمل (۵ شهریور ۱۴۰۴) بیش از ۷۰ درصد راه‌های فرعی و روستایی فریمان فاقد آسفالت است ۲ کشته و ۱۶ مصدوم در واژگونی اتوبوس در محور اهواز - شوش (۵ شهریور ۱۴۰۴) طرح‌های آموزش و پرورش برای کاهش فاصله بین مدارس عادی و استعدادهای درخشان بیشترین تخلف معلمان مربوط به حضور و غیاب کلاسی است معاون اول قوه قضاییه: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بازار مسکن را سامان می‌دهد
سرخط خبرها

۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست

  • کد خبر: ۳۴۰۷۸۴
  • ۰۲ تير ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست
چهاربار بوق اشغال و پنج‌ تماس بدون ارتباط با اپراتور؛ این نتیجه کسب‌شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چهاربار بوق اشغال و پنج‌تماس بدون ارتباط با اپراتور. این نتیجه کسب شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است. سرشماره‌ای که با هدف ارتباط مردمی با مسئولان برای رصد بازار و قیمت‌ها ایجاد و مقرر شد به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و سازمان‌های نظارتی عمل کند و به شهروندان این امکان را بدهد تا شکایات خود را در زمینه‌های مختلفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب در کالا و خدمات و تخلفات صنفی ثبت کنند.

در شرایط حال که همه مردم پای کار آمده‌اند تا هر کدام در مدیریت بازار نقش‌آفرین باشند، نقاط ضعف سامانه‌های نظارتی و ارتباطی با مردم، می‌تواند کارکرد و ماهیت اصلی راه‌اندازی این سامانه‌ها را دستخوش نقد‌هایی به لحاظ کارایی کند.

سامانه مردمی که باید مردمی باشد

در همین راستا یکی از شهروندان به شهرآرا می‌گوید: چند روز است که با سامانه‌۱۲۴ برای اعلام تخلف تماس می‌گیرم، اما موفق به ارتباط نمی‌شوم. بار‌ها در خبر‌ها اعلام شده که مردم هر نوع سوء‌استفاده را به شماره‌هایی نظیر‌۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند. با این همه، من موفق به گفت‌و‌گو و اعلام گزارش نشده‌ام.

شهروندی دیگری نیز کاربرد سامانه‌های ارتباط مردمی دستگاه‌های نظارتی مانند ۱۲۴ و ۱۳۵ را در شرایط کنونی بسیار مهم برمی‌شمارد و می‌گوید: این سرشماره‌ها تنها راه ارتباط مردم با مسئولان برای نظارت است.

این شهروند می‌افزاید: اطلاع‌رسانی‌های مردم از شرایط بازار می‌تواند کمک بزرگی به افزایش نظارت‌های این سازمان‌ها داشته باشد. به عبارت ساده‌تر مردم می‌توانند بازوی قوی این سازمان‌ها باشند. در چنین شرایطی چرا پاسخ‌گویی این سامانه‌ها به مردم این‌قدر ضعیف و با چالش است؟ مردم به دنبال سهولت و راحتی هستند، اما در سامانه‌۱۲۴ این‌گونه نیست. یا وصل نمی‌شود یا بعد از زمان طولانی انتظار، پاسخی از آن سوی خط شنیده نمی‌شود.

۹ تماس بی‌نتیجه و بی‌پاسخ

در ادامه با توجه به این دغدغه مردمی با سامانه‌۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند ساعت متفاوت تماس می‌گیریم. در همین راستا و به منظور ارتباط با اپراتور این سامانه ۹ مرحله تماس گرفتیم. از این تعداد تماس چهاربار با بوق اشغال روبه‌رو شده و پنج‌مرحله دیگر نیز با پیام ضبط شده‌ای مواجه می‌شویم.

در این متن ضبط‌شده ۹ گزینه برای شهروند اعلام می‌شود که شامل موضوعاتی نظیر کم‌وکیف کالا، چالش‌های تولید، نماد تجاری، سامانه یکپارچه خودرو و ثبت گزارش‌های مردمی برای تخلفات است. آنچه در این باره می‌توان گفت، این است که مردم برای ثبت هرگونه گزارش تخلفات باید تا گزینه اعلامی که شماره ۸ بود، پشت خط منتظر بمانند.

در این پنج‌بار تماس موفق با وجود ثبت کلید‌۸ (این کلیدمربوط به ثبت گزارش تخلفات و سوءمدیریت است) و گذشت زمان انتظار سه‌دقیقه‌ای، موفق به ارتباط با اپراتور این سامانه نشدیم.

بی‌شک ارتباط مردمی با سامانه‌۱۲۴ نقش حیاتی در حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، نظارت بر بازار و اعتماد عمومی ایفا می‌کند. این نکته را نمی‌توان نایدیده گرفت که هرگونه ضعیف یا قوی عمل کردن این سامانه‌های مردمی می‌تواند بسترساز یک جامعه مشارکت‌جو و ناظر یا یک جامعه منفعل بر عملکرد‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->