دستگیری سرکرده‌های باند «ساعت‌های طلایی» در مشهد زلزله قوی ترکیه را لرزاند (۵ آبان ۱۴۰۴) هشدار خودمراقبتی کارگروه گردوغبار برای شهروندان مشهدی صادر شد (۵ آبان ۱۴۰۴) راز سفید شدن موها چیست؟ آتش‌سوزی در جنگل‌های ارس هزار مسجد مهار شد | نابودی هزار اصله نهال در کلات (۵ آبان ۱۴۰۴) + فیلم تأکید وزارت بهداشت بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با پشه «آئدس» و کنترل تب دِنگی زن مفقود شده سبزواری پس از یک هفته در یک چاه ۱۵ متری پیدا شد + فیلم با ۴۰۰۰ قدم پیاده‌روی در هفته، مرگ را از خود دور کنید آیا تخم مرغ باعث بالا رفتن کلسترول خون می‌شود؟ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذار ترک برای اجرای طرح قطار مشهد_گلبهار_چناران هشدار پلیس فتا: فریب آگهی‌های استخدام جعلی در دیوار و شیپور را نخورید شینا انصاری: هیچ ملتی از خطر بحران‌های زیست‌محیطی مصون نیست پیشرفت ۸۰ درصدی واکسیناسیون تب برفکی در خراسان رضوی | هیچ موردی از سویه غیربومی در استان مشاهده نشده است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۵ آبان ۱۴۰۴) | مشهدی‌ها منتظر سرمای آخر هفته باشند تربیت بدنی، پروردن روح و جان دانش‌آموزان است آمار مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج | این استان‌ها بیشترین موارد مسمومیت را دارند آیا گرسنگی طولانی‌مدت می‌تواند به کاهش وزن مؤثرتر کمک کند؟ چه عواملی باعث سقط جنین می‌شود؟ پرستار، ستون فقرات نظام سلامت پرستاران مشهدی در روزی که به نامشان است، از مهم‌ترین دغدغه هایشان می‌گویند | مرهم‌سازان بی‌مرهم مراقب قاتل خاموش خانه‌ها باشید دود قلیان، این گونه ضربان قلب را به هم می‌ریزد مهم‌ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از آنفلوانزا زلزله، سیرچ کرمان را لرزاند + جزئیات (۴ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست

  • کد خبر: ۳۴۰۷۸۴
  • ۰۲ تير ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست
چهاربار بوق اشغال و پنج‌ تماس بدون ارتباط با اپراتور؛ این نتیجه کسب‌شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چهاربار بوق اشغال و پنج‌تماس بدون ارتباط با اپراتور. این نتیجه کسب شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است. سرشماره‌ای که با هدف ارتباط مردمی با مسئولان برای رصد بازار و قیمت‌ها ایجاد و مقرر شد به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و سازمان‌های نظارتی عمل کند و به شهروندان این امکان را بدهد تا شکایات خود را در زمینه‌های مختلفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب در کالا و خدمات و تخلفات صنفی ثبت کنند.

در شرایط حال که همه مردم پای کار آمده‌اند تا هر کدام در مدیریت بازار نقش‌آفرین باشند، نقاط ضعف سامانه‌های نظارتی و ارتباطی با مردم، می‌تواند کارکرد و ماهیت اصلی راه‌اندازی این سامانه‌ها را دستخوش نقد‌هایی به لحاظ کارایی کند.

سامانه مردمی که باید مردمی باشد

در همین راستا یکی از شهروندان به شهرآرا می‌گوید: چند روز است که با سامانه‌۱۲۴ برای اعلام تخلف تماس می‌گیرم، اما موفق به ارتباط نمی‌شوم. بار‌ها در خبر‌ها اعلام شده که مردم هر نوع سوء‌استفاده را به شماره‌هایی نظیر‌۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند. با این همه، من موفق به گفت‌و‌گو و اعلام گزارش نشده‌ام.

شهروندی دیگری نیز کاربرد سامانه‌های ارتباط مردمی دستگاه‌های نظارتی مانند ۱۲۴ و ۱۳۵ را در شرایط کنونی بسیار مهم برمی‌شمارد و می‌گوید: این سرشماره‌ها تنها راه ارتباط مردم با مسئولان برای نظارت است.

این شهروند می‌افزاید: اطلاع‌رسانی‌های مردم از شرایط بازار می‌تواند کمک بزرگی به افزایش نظارت‌های این سازمان‌ها داشته باشد. به عبارت ساده‌تر مردم می‌توانند بازوی قوی این سازمان‌ها باشند. در چنین شرایطی چرا پاسخ‌گویی این سامانه‌ها به مردم این‌قدر ضعیف و با چالش است؟ مردم به دنبال سهولت و راحتی هستند، اما در سامانه‌۱۲۴ این‌گونه نیست. یا وصل نمی‌شود یا بعد از زمان طولانی انتظار، پاسخی از آن سوی خط شنیده نمی‌شود.

۹ تماس بی‌نتیجه و بی‌پاسخ

در ادامه با توجه به این دغدغه مردمی با سامانه‌۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند ساعت متفاوت تماس می‌گیریم. در همین راستا و به منظور ارتباط با اپراتور این سامانه ۹ مرحله تماس گرفتیم. از این تعداد تماس چهاربار با بوق اشغال روبه‌رو شده و پنج‌مرحله دیگر نیز با پیام ضبط شده‌ای مواجه می‌شویم.

در این متن ضبط‌شده ۹ گزینه برای شهروند اعلام می‌شود که شامل موضوعاتی نظیر کم‌وکیف کالا، چالش‌های تولید، نماد تجاری، سامانه یکپارچه خودرو و ثبت گزارش‌های مردمی برای تخلفات است. آنچه در این باره می‌توان گفت، این است که مردم برای ثبت هرگونه گزارش تخلفات باید تا گزینه اعلامی که شماره ۸ بود، پشت خط منتظر بمانند.

در این پنج‌بار تماس موفق با وجود ثبت کلید‌۸ (این کلیدمربوط به ثبت گزارش تخلفات و سوءمدیریت است) و گذشت زمان انتظار سه‌دقیقه‌ای، موفق به ارتباط با اپراتور این سامانه نشدیم.

بی‌شک ارتباط مردمی با سامانه‌۱۲۴ نقش حیاتی در حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، نظارت بر بازار و اعتماد عمومی ایفا می‌کند. این نکته را نمی‌توان نایدیده گرفت که هرگونه ضعیف یا قوی عمل کردن این سامانه‌های مردمی می‌تواند بسترساز یک جامعه مشارکت‌جو و ناظر یا یک جامعه منفعل بر عملکرد‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->