تلف شدن ۶ گوسفند به دلیل برخورد با قطار سرخس-مشهد + فیلم کشف ۷ کیلوگرم هروئین و دستگیری متهم توسط پلیس راه‌آهن دستگیری ۶ نفر از عاملان شهادت محمد بایر در نهاوند (۲۵ تیر ۱۴۰۴) آیا سؤالات آزمون سمپاد لو رفته است؟ | پیگیری شکایات والدین توسط وزارت آموزش و پرورش معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: در دنیای مدرن امروز شهرداران معماران آینده‌نگر شهر هستند بخشش قاتل پای چوبه دار به احترام امام حسین(ع) معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: با حل مشکل روستا‌ها می‌توانستیم مانع حاشیه‌نشینی در مشهد شویم پایش آنلاین پارک سرخه حصار با ۴۴ دوربین نظارتی دبیر ستاد حقوق بشر: با رویکردی فعال حقوق قربانیان ایرانی را در مجامع بین‌المللی و داخلی پیگیری می‌کنیم خوردن میوه و سبزیجات چه تاثیری در بهتر خوابیدن دارد؟ نوبت دوم کنکور ۱۴۰۴ در موعد مقرر برگزار خواهد شد کووید ۱۹، شایع‌ترین ویروس بیماری‌های تنفسی در خرداد ۱۴۰۴ ارائه بیش از ۱۸ هزار خدمت سلامت به اتباع افغانستانی در مرز دوغارون تایباد استاندار ایلام خبر داد: تردد سالانه ۸ میلیون زائر از مرز مهران «احیای شورای‌عالی تأمین اجتماعی» راهی برای بهبود وضعیت کارگران و بازنشستگان مبلغ شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ تعیین شد پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ۱۴۰۴ و ارتقای خدمات درمانی، دو مطالبه مهم بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی: خرید، فروش و حمل آرد خارج از فرایند‌های تعریف‌شده، جرم و مشمول قانون قاچاق است نکات مهم برای رزرو بلیت هواپیما به نجف در ایام اربعین ۱۴۰۴ – فلای سپهران روایت میلاد حاتمی از حمله اسرائیل به زندان اوین + فایل صوتی «روز تأمین اجتماعی» و راهکار‌های مؤثر برای رفع مشکل ناترازی هزینه و درآمد قتل در شهرستان فیروزه خراسان رضوی؛ دستگیری قاتل فراری در پارک لاله تهران آغاز پروژه مرمت بخشی از گنبد سلطانیه (۲۵ تیر ۱۴۰۴) انهدام باند جابه‌جایی موادمخدر در مشهد (۲۵ تیر ۱۴۰۴) ۲۰ کانال متخلف کنکور به مقامات قضایی ارجاع شدند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۵ تیر ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا جمعه طرح جدید آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری | تولید اسباب‌بازی برای آموزش تاب‌آوری در شرایط بحران رئیس سازمان استعدادهای درخشان: والدین نگران تخلفات احتمالی آزمون تیزهوشان نباشند، پیگیری می‌کنیم باز هم حفر چاه‌های جدید در دشت مشهد برای عبور از بحران آبی
سرخط خبرها

۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست

  • کد خبر: ۳۴۰۷۸۴
  • ۰۲ تير ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۹ تماس مکرر و بدون پاسخ با ۱۲۴، در ۲۴ دقیقه | وقتی سامانه صمت پاسخ‌گوی مردم نیست
چهاربار بوق اشغال و پنج‌ تماس بدون ارتباط با اپراتور؛ این نتیجه کسب‌شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چهاربار بوق اشغال و پنج‌تماس بدون ارتباط با اپراتور. این نتیجه کسب شده برای ۲۴ دقیقه تلاش به منظور ارتباط مستقیم با اپراتور‌های سرشماره ۱۲۴ است. سرشماره‌ای که با هدف ارتباط مردمی با مسئولان برای رصد بازار و قیمت‌ها ایجاد و مقرر شد به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و سازمان‌های نظارتی عمل کند و به شهروندان این امکان را بدهد تا شکایات خود را در زمینه‌های مختلفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب در کالا و خدمات و تخلفات صنفی ثبت کنند.

در شرایط حال که همه مردم پای کار آمده‌اند تا هر کدام در مدیریت بازار نقش‌آفرین باشند، نقاط ضعف سامانه‌های نظارتی و ارتباطی با مردم، می‌تواند کارکرد و ماهیت اصلی راه‌اندازی این سامانه‌ها را دستخوش نقد‌هایی به لحاظ کارایی کند.

سامانه مردمی که باید مردمی باشد

در همین راستا یکی از شهروندان به شهرآرا می‌گوید: چند روز است که با سامانه‌۱۲۴ برای اعلام تخلف تماس می‌گیرم، اما موفق به ارتباط نمی‌شوم. بار‌ها در خبر‌ها اعلام شده که مردم هر نوع سوء‌استفاده را به شماره‌هایی نظیر‌۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند. با این همه، من موفق به گفت‌و‌گو و اعلام گزارش نشده‌ام.

شهروندی دیگری نیز کاربرد سامانه‌های ارتباط مردمی دستگاه‌های نظارتی مانند ۱۲۴ و ۱۳۵ را در شرایط کنونی بسیار مهم برمی‌شمارد و می‌گوید: این سرشماره‌ها تنها راه ارتباط مردم با مسئولان برای نظارت است.

این شهروند می‌افزاید: اطلاع‌رسانی‌های مردم از شرایط بازار می‌تواند کمک بزرگی به افزایش نظارت‌های این سازمان‌ها داشته باشد. به عبارت ساده‌تر مردم می‌توانند بازوی قوی این سازمان‌ها باشند. در چنین شرایطی چرا پاسخ‌گویی این سامانه‌ها به مردم این‌قدر ضعیف و با چالش است؟ مردم به دنبال سهولت و راحتی هستند، اما در سامانه‌۱۲۴ این‌گونه نیست. یا وصل نمی‌شود یا بعد از زمان طولانی انتظار، پاسخی از آن سوی خط شنیده نمی‌شود.

۹ تماس بی‌نتیجه و بی‌پاسخ

در ادامه با توجه به این دغدغه مردمی با سامانه‌۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند ساعت متفاوت تماس می‌گیریم. در همین راستا و به منظور ارتباط با اپراتور این سامانه ۹ مرحله تماس گرفتیم. از این تعداد تماس چهاربار با بوق اشغال روبه‌رو شده و پنج‌مرحله دیگر نیز با پیام ضبط شده‌ای مواجه می‌شویم.

در این متن ضبط‌شده ۹ گزینه برای شهروند اعلام می‌شود که شامل موضوعاتی نظیر کم‌وکیف کالا، چالش‌های تولید، نماد تجاری، سامانه یکپارچه خودرو و ثبت گزارش‌های مردمی برای تخلفات است. آنچه در این باره می‌توان گفت، این است که مردم برای ثبت هرگونه گزارش تخلفات باید تا گزینه اعلامی که شماره ۸ بود، پشت خط منتظر بمانند.

در این پنج‌بار تماس موفق با وجود ثبت کلید‌۸ (این کلیدمربوط به ثبت گزارش تخلفات و سوءمدیریت است) و گذشت زمان انتظار سه‌دقیقه‌ای، موفق به ارتباط با اپراتور این سامانه نشدیم.

بی‌شک ارتباط مردمی با سامانه‌۱۲۴ نقش حیاتی در حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، نظارت بر بازار و اعتماد عمومی ایفا می‌کند. این نکته را نمی‌توان نایدیده گرفت که هرگونه ضعیف یا قوی عمل کردن این سامانه‌های مردمی می‌تواند بسترساز یک جامعه مشارکت‌جو و ناظر یا یک جامعه منفعل بر عملکرد‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->